Aktualności

 

KLUB STOK  to przestrzeń do rozwoju pasji, zainteresowań i umiejętności.
To miejsce przyjazne mieszkańcom S.M. Słoneczny Stok.

Od stycznia 2019 r. do użytku mieszkańców S.M. „Słoneczny Stok” został oddany KLUB STOK. Klub zajął budynek przy ul. Stroma 33, w którym wcześniej funkcjonowało centrum sportu- Solaris. W nowych ścianach i pod nowym szyldem swoją działalność kontynuuje Mini-Klub z os. Leśna Dolina.
Oferta Klubu STOK, została opracowana w porozumieniu z lokalną społecznością. Dysponujemy wykwalifikowaną kadrą instruktorską. W ofercie znajdują się między innymi zajęcia muzyczne, instrumentalne, plastyczne, rękodzieło, wokalne, ruchowe (aerobik, zumba, joga, pilates, zdrowy kręgosłup, gimnastyka seniorów). Ich uczestnikami są dzieci, młodzież, dorośli, seniorzy oraz całe rodziny.
Oprócz zajęć stałych, odbywają się wystawy (chcemy promować twórczość mieszkańców naszych osiedli), koncerty, festiwale, warsztaty, spotkania edukacyjne.

Działamy dzięki wsparciu mieszkańców i Spółdzielni Mieszkaniowej „Słoneczny Stok”. Współpracujemy z osiedlowymi szkołami i przedszkolami oraz z miejskimi placówkami kultury.
Zapewniamy opiekę dzieciom w czasie wakacji oraz ferii zimowych.

 

Regulamin organizacji zajęć prowadzonych w klubach osiedlowych Spółdzielni Mieszkaniowej „Słoneczny Stok” w okresie obowiązywania stanu epidemii lub stanu zagrożenia epidemicznego.

 

Postanowienia ogólne

  • 1
  • Niniejszy Regulamin został opracowany z uwzględnieniem:
  • Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 16 maja 2020 w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. z 2020 r., poz. 878),
  • wytycznych Ministra Edukacji Narodowej, Głównego Inspektora Sanitarnego i Ministra Zdrowia z dnia 30 kwietnia 2020 r. wydanych związku z decyzją                        o otwarciu przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych                          i innych form wychowania przedszkolnego i wytycznych przeciwepidemicznych,
  • wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego z dnia 4 maja 2020 r. dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkole podstawowej i innych form wychowania przedszkolnego oraz instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3, wydanych na podstawie art. 8a ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. z 2019 r. poz. 59, oraz z 2020 r. poz. 322, 374 i 567,
  • rekomendacji Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego dla instytucji prowadzących działalność kulturalną i artystyczną w związku z planowanym wznowieniem pracy w okresie wychodzenia ze stanu epidemii COVID-19 (dostępnych online https://www.gov.pl/web/kultura/instytucje-artystyczne).
  • Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 października 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii ( Dz.U. 2020.1758),
  • Przyjęte zasady obowiązują w Klubie „Kaktus” Spółdzielni Mieszkaniowej „Słoneczny Stok” (ul. Słonecznikowa 19) i w Klubie „Stok” Spółdzielni Mieszkaniowej „Słoneczny Stok” (ul. Stroma 33), zwanymi w dalszej części „Organizatorem”, od dnia 1 czerwca 2020 r.
  • Organizator może wprowadzić szczegółowe zasady bezpieczeństwa prowadzonych form organizacyjnych, uwzględniające ich charakter.
  • Uczestnicy zajęć, ich rodzice/opiekunowie prawni, pracownicy i instruktorzy zajęć są obowiązani do przestrzegania niniejszego Regulaminu.

 

Uczestnictwo w zajęciach

  • 2
  • W zajęciach mogą uczestniczyć jedynie osoby bez objawów chorobowych sugerujących chorobę zakaźną, nie poddani kwarantannie bądź izolacji domowej.
  • W grupie może przebywać maksymalnie 15 osób.
  • Liczba osób w poszczególnych grupach uzależniona jest od powierzchni sali zajęciowej, przy założeniu, iż minimalna przestrzeń przypadająca na jednego uczestnika nie może być mniejsza niż 4 m2.
  • Odległości pomiędzy stanowiskami pracy powinny wynosić minimalnie 1,5 m.
  • Organizator zapewnia uczestnikom zajęć dostęp do środków myjących, ręczników papierowych, środków do dezynfekcji rąk.
  • Uczestnik zajęć jest obowiązany do zakrywania twarzy przy pomocy maseczek lub przyłbic ochronnych, dezynfekcji rąk lub rękawiczek jednorazowych, korzystania z rękawiczek jednorazowych, zmiany obuwia lub korzystania z jednorazowych ochraniaczy.
  • Środki ochrony fizycznej, o których mowa w ustępie poprzednim: maseczki, przyłbice ochronne, rękawiczki jednorazowe, ochraniacze jednorazowe, obowiązany jest posiadać uczestnik zajęć. Organizator nie zapewnia uczestnikom zajęć w/w środków ochrony fizycznej.
  • Uczestnicy zajęć obowiązani są do zachowywania dystansu społecznego, wynoszącego min. 1,5 m, między innymi uczestnikami, pracownikami organizatora oraz osobami trzecimi przebywającymi w pomieszczeniach Organizatora.
  • Rodzice/opiekunowie prawni uczestników zajęć obowiązani są do zachowania dystansu społecznego w odniesieniu do pracowników organizatora i innych osób wynoszącego min. 1,5 m.
  • Rodzic/opiekun prawny uczestnika zajęć może wchodzić wyłącznie do wyznaczonego obszaru w budynku stosując środki ochrony fizycznej.
  • Nie ma możliwości oczekiwania przez rodzica/opiekuna prawnego uczestnika zajęć w pomieszczeniach Organizatora.
  • Okrycia wierzchnie oraz obuwie uczestnicy zajęć pozostawiają w wyznaczonym do tego miejscu.
  • Uczestnicy nie powinni zabierać ze sobą na zajęcia niepotrzebnych przedmiotów.
  • Wszystkie osoby wchodzące do budynku Organizatora są obowiązane do dezynfekcji dłoni bądź rękawiczek.

 

Bezpieczeństwo pomieszczeń

  • 3
    • Każda sala w której organizowane są zajęcia wyposażona jest w środki do dezynfekcji rąk.
    • Środki dezynfekcji są umieszczone w pomieszczeniach publicznie dostępnych.
    • Instrukcja prawidłowej dezynfekcji rąk jest dostępna we wszystkich pomieszczeniach Organizatora.
    • Osoby przebywające w pomieszczeniach Organizatora zobowiązane są do zachowania dystansu społecznego wynoszącego 1,5 m.
    • Instruktorzy przed rozpoczęciem zajęć przypominają o konieczności prawidłowego mycia i dezynfekcji rąk.
    • Organizator zapewnia dezynfekcję materiałów wykorzystywanych podczas zajęć oraz pomieszczeń użytkowych i powierzchni dotykowych - poręczy, klamek, włączników światła, uchwytów itp.
    • Pomieszczenia użytkowe są wietrzone w czasie przerw między zajęciami.

 

Zasady bezpieczeństwa stosowane przez pracowników i instruktorów

  • 4
  • Organizator zapewnia pracownikom oraz instruktorom dostęp do środków ochrony fizycznej: maseczek jednorazowych, przyłbic ochronnych, rękawiczek jednorazowych oraz środków do dezynfekcji rąk.
  • Każda z sali zajęciowych została wyposażona w instrukcję prawidłowego korzystania ze środków ochrony fizycznej.
  • Instruktorzy prowadzą zajęcia stosując maseczki lub przyłbice ochronne i rękawiczki jednorazowe, zachowując dystans społeczny od uczestników zajęć.
  • Rekomenduje się regularne korzystanie ze środków myjących i dezynfekujących

 

Procedury postępowania w przypadku wprowadzenia stref (obszarów) żółtego i czerwonego.

  • 5
  • W przypadku wprowadzenia obszaru żółtego:

1)  w pomieszczeniach Organizatora może znajdować się 1 osoba na 7 m 2  powierzchni dostępnej dla uczestników zajęć, przy zachowaniu dystansu pomiędzy uczestnikami 1,5 m z wyłączeniem obsługi.

  • W przypadku wprowadzenia obszaru czerwonego:

1) w pomieszczeniach Organizatora może znajdować się 1 osoba na 10 m 2  powierzchni dostępnej dla uczestników zajęć , przy zachowaniu dystansu pomiędzy uczestnikami 1,5 m z wyłączeniem obsługi.

  • Na terenie klubów widz lub uczestnik zajęć jest zobowiązany stosować się do nakazu zakrywania ust i nosa do czasu zajęcia przez niego miejsca oraz podczas poruszania się na terenie placówki.
  • Jeżeli powierzchnia pomieszczenia Organizatora nie pozwala na zastosowanie wymaganego dystansu pomiędzy uczestnikami zajęć , zajęcia należy przenieść do innych większych pomieszczeń, bądź zawiesić zajęcia na czas obowiązywania obostrzeń związanych z pandemią.

 

Procedury postępowania w przypadku obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego.

  • 6
  • W przypadku ogłoszenia stanu zagrożenia epidemią należy podjąć działania zapobiegawcze w klubach osiedlowych, jak niżej:

1/ zapewnienie uczestnikom zajęć dostępu do środków myjących, ręczników papierowych, środków do dezynfekcji rąk.

2/ dezynfekcja przestrzeni wspólnych budynku (podłóg, schodów, szatni, magazynów) , powierzchni dotykowych ( klamek, poręczy, uchwytów, domofonów )  - przynajmniej raz w tygodniu,

3/ naświetlanie pomieszczeń użytkowych placówek  lampami UV-C – raz w miesiącu,

4/wietrzenie wszystkich pomieszczeń użytkowych,

5/ stosowanie się do rozporządzeń i wytycznych Ministra Zdrowia oraz Głównego Inspektora Sanitarnego dotyczących zagrożenia epidemicznego.                                                               

 

Procedury postępowania w przypadku wystąpienia u uczestnika zajęć objawów chorobotwórczych

  • 7
  • Uczestnik zajęć przejawiający objawy choroby zostanie odizolowany w odrębnym pomieszczeniu.
  • Instruktor jest obowiązany do niezwłocznego powiadomienia rodzica/opiekuna prawnego/osoby wskazanej przez uczestnika do kontaktu o stanie uczestnika zajęć i konieczności jego odebrania z zajęć.
  • W przypadku stanu zagrożenia życia instruktor/ pracownik Organizatora obowiązany jest do wezwania służb ratownictwa medycznego.

 

Procedury postępowania w przypadku wystąpienia u instruktora zajęć lub pracownika objawów chorobotwórczych

  • 8
  • W przypadku symptomów choroby pracownik/ instruktor powinni pozostać w domu informując o tym Organizatora.
  • W przypadku wystąpienia u pracownika lub instruktora będącego na stanowisku pracy niepokojących objawów chorobotwórczych zostanie ona odsunięty od wykonywania obowiązków.
  • Pomieszczenia, w których przebywał pracownik z objawami choroby zostaną poddane dezynfekcji.

 

Postanowienia końcowe

  • 9
  • Celem sprawnej organizacji pracy w okresie epidemii wprowadza się wzór zgłoszenia uczestnika na zajęcia orgaznizowane w czasie epidemii lub stanie zagrożenia epidemicznego, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
  • Zastrzega się możliwość przesunięcia lub odwołania zajęć z uwagi na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa uczestnikom.

 

Regulamin zatwierdzono na posiedzeniu Zarządu dn. 19.05.2022 r. Prot.19/2022.

Traci moc obowiązującą regulamin zatwierdzony na posiedzeniu Zarządu dn. 15.10.2020 r. Prot. nr 41/2020.